مایت های گرد وغبار خانه و بیماری آسم -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

مایت های گرد وغبار خانه و بیماری آسم
به غیر از عوامل ارثی و ژنتیکی،عوامل بسیاری مسئول بروز اولیه ی آسم درافراد می باشند.برای مثال،آسمی که در بزرگسالان برای اولین بار ایجاد می گردد اغلب به دنبال ابتلا به سرما خوردگی یا یک عفونت ویروسی رخ می دهد.هم چنین مواجه شدن با عوامل تحریک کننده در محیط کار ممکن است از عوامل شروع کننده حملات آسم باشد.
با این حال مهمترین عوامل یجاد کنندحملات آسم (به ویزه در کودکان)مواجه شدن با مایت های گرد وغبارخانه می باشد.مایت ها جانوران کوچک وذره بینی هستند که ازنوک یک سوزن هم کوچک تر می باشد.این جانوران کوچک در فرش ها، موکت ها،لحاف و تشک و اسباب بازی های پشمی کودکان زندگی می کنند.در هر تشک،حدود دو میلیون مایت وجود دارد!
هم چنین باید بدانیم که فقط پروتئین موجود در مدفوع این مایت ها موجب بروز آلرژی و آسم می گردند. وقتی که یک فرد حساس، در طی یک مدت نسبتاَ طولانی در مواجهه با مدفوع این مایت ها که در هوا پخش هستند بشود،گلبول های سفیداین فرد در مقابل این جسم خارجی(مدفوع مایت)حساس می گردد.وقتی پروتئین مدفوع مایت ها ازطریق استنشاق وارد ریهمی شود،در مخاط نایژک ها واکنشی رخ داده و موجب التهاب در مجاری هوایی می شود.این التهاب باعث می شود که مخاط نایژک ها حساس شود،به طوری که هر گونه مواجهه بعدی با مایت ها یا هر عامل تحریک کننده دیگری موجب تنگ و باریک شدن نایژک ها شدهو علائم آسم را ایجاد می کند.
چیز های دیگری هم ممکن است به عنوان عوامل شروع کنندهحملات آسم مطرح باشند. کشیدن سیگار مادر در هنگام حاملگی و بودن در محلی که سایر افراد به کشیدن سیگار مشغول هستند،برای کودکان بسیار خطرناک می باشد.

با تشکر از خانم فاطمه مغدانی (دانش آموز)جهت ارسال این مطلب




موضوع مطلب :

          
سه شنبه 87 تیر 4 :: 11:15 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی